In-house studio

Prerolls en effectieve Video’s wij maken ze voor je

Weinig is mooier dan een goed vormgegeven video. Filmpjes prikkelen de visuele receptoren van de gemiddelde mens een stuk meer dan een simpele tekst zou kunnen doen. Het handige gevolg: ze worden ook een stuk beter onthouden. Geen wonder dus dat meer en meer bedrijven zich wenden tot een kanaal als YouTube voor hun advertentiecampagnes. Geen wonder dus dat video’s de ideale manier zijn om uw doelgroep te bereiken en te vergroten.

 

Voordelen van Video?

Werken met bewegend beeld heeft een duidelijke meerwaarde tegenover de aloude tekstuele informatie. Maar liefst 70% van de consumenten geeft aan liever een video te zien dan een tekst te lezen. Alsof dit nog niet indrukwekkend genoeg is: onderzoek heeft uitgewezen dat prospects 85% waarschijnlijker zijn te reageren op een call to action uit een filmpje dan op een call to action bestaande uit enkel tekst. Daarenboven blijven video’s in opkomst: meer en meer marketeers investeren in video. Wees dus de trend voor en zorg voor afwisseling in de kanalen waarmee u content levert.

 

Prerolls op YouTube een waardevol gegeven voor iedere marketeer

Prerolls zijn gewoon een andere term voor instream advertising. Het zijn de reclameboodschappen die verschijnen voor de video die je eigenlijk kwam zien en in de regel na enkele seconden geskipt kunnen worden. Aan de hand van Google Adwords kiezen marketeers voor welke video’s hun reclameboodschappen komen te staan.
Zoals zo vele andere manieren van adverteren kan bij verkeerd de preroll hinderlijk en vervelend overkomen. Dit is uiteraard niet de bedoeling en sterker zelfs: schadelijk voor je merk. Maar goed gebruikt kunnen de prerolls een interessant en behulpzaam middel zijn voor ieder bedrijf.

 

Brand awareness: onschatbaar

Prerolls worden voornamelijk gebruikt om brand awareness te creëren en het websiteverkeer te verhogen. Het voornaamste doel is dan ook niet meteen om gelijk een verkoop te bewerkstelligen maar wel om het publiek geïntresseerd te krijgen: uw merk in het achterhoofd te doen belanden. Het is soms gemakkelijk om te vergeten hoe belangrijk brand awareness is voor de moderne marketeer. Toch een poging: zonder zich bewust te zijn van uw merk is er 0.0% kans dat een consument bij je zal kopen.

 

Creativiteit boven alles

Het preroll format op YouTube heeft de marketingwereld gedwongen om een aantal vragen aan zichzelf te stellen. Waardevolle content moet nu samengebald kunnen worden in slechts enkele seconden. Je hebt 5 seconden de tijd om een blijvende impressie te maken.
Klinkt als een onoverkomelijke opgave. Geen wonder dan ook dat veel bedrijven compleet de mist ingaan bij het selecteren en maken van hun prerolls. Oninteressant, totaal out of touch, irrelevant. Het zijn maar enkele van de vallen waar al te vaak in getrapt wordt.

 

Doe het niet alleen

Prerolls op YouTube zijn in sneltempo zo belangrijk geworden dat iedereen eraan mee wilt doen. Maak echter niet de fout op eigen houtje maar wat in elkaar te flansen. Zonder professionele hulp van mensen met ervaring loop je het risico niet enkel veel te veel te betalen voor je campagne maar nog erger: te weinig effect ervan te zien.
Geïnteresseerd? Bel of mail ons gerust voor een verrijkend gesprek.