Kijkers en engagement

Zet een winnende YouTube-strategie uit

Dagelijks kijken er honderd miljoen mensen naar online video’s. De concurrentie op YouTube wordt steeds heviger. Dit betekent dat het lanceren van succesvolle campagnes steeds complexer wordt. Je verliest makkelijk geld door niet te beseffen hoe je kijkers naar je video’s kunt lokken of hoe je gericht omgaat met advertenties en commercials.

 

Welke strategie past het beste bij jou?

Er zijn legio manieren om te scoren op YouTube. Om te beginnen stel je jezelf de vraag: welke manier past het beste bij mij? Je kunt kiezen voor een gepersonaliseerde video, hetgeen je de kans geeft rechtstreeks met je klanten te communiceren. Een andere mogelijkheid is de inzet van commercials, die een meer algemene boodschap naar je doelgroep hebben. Naast de keuze voor het soort video is van belang dat je bepaalt hoe breed de doelgroep is die je wilt bereiken, en ook de frequentie en de wijze waarop je je boodschap over het voetlicht wilt krijgen. Wat kun je doen binnen je budget?