Meetbare resultaten

Rapportage en resultaten verder optimaliseren

Als je YouTube Marketing campagne start kunnen we al direct ‘live’ meekijken wat er gebeurt. Via YouTube Analytics bekijken wij samen met jou de statistieken van je video(‘s). Zo kunnen we zien wie je video bekijkt en of deze overeenkomt met de door jou getargette doelgroep.

 

Bijsturen van je campagne

Tijdens de campagne kunnen we dit ook bijsturen. Deze gegevens kunnen we vergelijken met de cijfers van je concurrenten. We meten ook bijvoorbeeld de relatieve kijkersloyaliteit van jouw video tegenover andere, vergelijkbare video’s op YouTube. Wat je ook goed kunt zien in de rapportage is of een kijker je video voor een deel heeft bekeken of helemaal. Kortom we zorgen ervoor dat je helder en en inzichtelijke rapportages krijgt. Tijdens en na je YouTube marketing campagne.

 

In-Display advertentierapportage

In de rapportage zie je waar de In-display advertenties nog meer op verschillende andere manieren weergegeven worden. Zo is het mogelijk uw advertentie te laten weergeven in de zoekresultaten van YouTube in het gedeelte met gerelateerde video’s. Verdere opties zijn als overlay in de video, als overlay in de video met een extra begeleidende advertentie van 300 x 250 en ten slotte de eerder besproken weergave bij de gerelateerde video’s. Deze laatste kan overigens op verschillende manieren weergegeven worden. De eerste optie is als een gewoon advertentieblok met ‘thumbnail’, koptekst en de kanaalnaam. Is dit je wat te klein? Kies dan voor het grotere format als advertentieblok van 300 x 250 met een grote thumbnail, koptekst, beschrijving en avatarnaam van het kanaal. Uiteraard zijn de In-display ads ook geïntegreerd met de mobiele werking van YouTube.

 

Kijkers, kosten & klikken

Allereerst is het belangrijk te weten dat er enkel maar kosten in rekening gebracht worden wanneer kijkers op de thumbnail klikken en de advertentie daadwerkelijk bekijken. Daarnaast verzekeren de In-display advertentiemogelijkheden je dat je zonder problemen bij een relevante doelgroep terecht komt. In-display advertenties zijn ideaal voor wie het aantal abonnees op zijn YouTube kanaal de hoogte in wenst te jagen of wie simpelweg meer views op YouTube wilt.