In-display advertenties

In-display advertenties: relevant voor uw bedrijf

YouTube biedt diverse mogelijkheden aan om advertenties op de wereld los te laten. Één van de vaakst gebruikte advertentiemogelijkheden zijn de In-display advertenties. Maar wat zijn dat nu en wat kunnen In-display advertenties voor uw bedrijf betekenen? Vragen?

 

In-display advertenties: wat is dat?

In-display advertenties zijn die advertenties die verschijnen aan de zijkant van de video die u aan het bekijken bent. Op deze manier vangt de advertentie de aandacht van de kijker terwijl deze video’s met een relevante inhoud aan het bekijken zijn. In het verleden maakte YouTube duidelijk dat dit advertenties waren met de befaamde gele omlijnde raad. Tegenwoordig is dat gelukkig al niet meer het geval: de advertenties worden weergegeven als waren ze organische resultaten. YouTube In-Display videoadvertenties zijn advertenties die verschijnen in het Google Display Netwerk. De advertentie bestaat uit een titel en een stilstaand beeld van de video. Je betaalt bij In-Display videoadvertenties enkel wanneer de bezoeker besluit je video te bekijken.  De advertenties worden in het Google Display Netwerk geplaatst.

 

Nog andere opties?

De In-display advertenties kunnen nog op verschillende andere manieren weergegeven worden. Zo is het mogelijk uw advertentie te laten weergeven in de zoekresultaten van YouTube in het gedeelte met gerelateerde video’s. Verdere opties zijn als overlay in de video, als overlay in de video met een extra begeleidende advertentie van 300 x 250 en ten slotte de eerder besproken weergave bij de gerelateerde video’s. Deze laatste kan overigens op verschillende manieren weergegeven worden. De eerste optie is als een gewoon advertentieblok met thumbnail, koptekst en de kanaalnaam. Is dit je wat te klein? Kies dan voor het grotere format als advertentieblok van 300 x 250 met een grote thumbnail, koptekst, beschrijving en avatarnaam van het kanaal. Uiteraard zijn de In-display ads ook geïntegreerd met de mobiele werking van YouTube. Vragen?

 

Maar waarom?

Allereerst is het belangrijk te weten dat er enkel maar kosten in rekening gebracht worden wanneer kijkers op de thumbnail klikken en de advertentie daadwerkelijk bekijken. Daarnaast verzekeren de In-display advertentiemogelijkheden je dat je zonder problemen bij een relevante doelgroep terecht komt. In-display advertenties zijn ideaal voor wie het aantal abonnees op zijn YouTube kanaal de hoogte in wenst te jagen of wie simpelweg meer views op YouTube wilt. Vragen?

 

Opgelet!

In-display advertenties brengen de kijker niet naar een landingspagina. Het belangrijkste hier zal dus zijn goeie ‘call to actions’ in te bouwen in je video advertenties om prospects van YouTube naar uw eigen site te verschuiven. Geen duidelijk idee hoe eraan te beginnen? Professionele hulp nodig met thumbnails, targeting of andere advertentiemogelijkheden? Wil je persoonlijk advies neem contact met ons op. Vragen?

Interesse om samen te werken?