YouTube Adverteren

YouTube Adverteren

YouTubeMarketing adviseert je over de verschillende manieren van adverteren op YouTube en geeft aan welke wijze van adverteren voor je bedrijf het meest doeltreffend kan zijn. We zorgen voor het opzetten en monitoren van uw YouTube campagne en maken de resultaten inzichtelijk, zodat deze te optimaliseren zijn. Vragen?

trueview voorbeeld

Een specifieke doelgroep is goed te definiëren

Sociale netwerksites mogen zich verheugen op een nog steeds groeiend aantal gebruikers. YouTube heeft inmiddels 2 miljard gebruikers per maand waarvan 6,9 miljoen gebruikers in Nederland. Op YouTube wordt elke dag meer dan 1 miljard uur aan video’s bekeken. Deze gebruikers zijn in te delen in verschillende doelgroepen op basis van bijvoorbeeld leeftijd, geslacht, locatie en interesses. Dit maakt mogelijk dat je YouTube Marketing doelgericht kunt inzetten om te adverteren en extra aandacht aan de merkbeleving kunt geven. Vragen?

YouTubeMarketing is bekend met de doelgroepsegmentatie en weet exact op welke aspecten er geselecteerd kan worden. Wij weten wat je concurrenten doen, hoe je de naamsbekendheid vergroot of meer kunt verkopen. De manier om direct verkeer van een video naar je eigen website te genereren is bijvoorbeeld mogelijk door het inzetten van advertenties. Advertenties hebben het extra voordeel om de consument naar uw eigen website, buiten de YouTube-omgeving door te linken naar je eigen website of webshop bijvoorbeeld. Vragen?

Wat kan YouTubeMarketing voor jou betekenen?

Wij verzorgen de hele YouTube Marketing strategie. Bekijk hier onze cases.

Advertentie mogelijkheden:

Video adverteren (Video promotie)

  • Bumperadvertenties: videoadvertenties van zes seconden

Hoe onderscheidt je je video van de miljoenen andere video’s op de YouTube-site? Promotie voor je video’s, is noodzakelijk. Een extra middel om je video rechtstreeks onder de aandacht te brengen is de video adverteren. Promotie video’s gebruiken is een effectieve manier om je advertentiebudget te investeren. Met YouTubeMarketing kunt je adverteren met een video op de YouTube –resultaten pagina of op een specifieke kanaalpagina. Deze zogenaamde gesponsorde video’s op YouTube pagina’s met zoekresultaten worden net als de traditionele advertenties weergegeven op de resultatenpagina’s voor een Google-zoekopdracht. Vragen?

Banner adverteren

(In-video overlay advertentie)

Wat is een InVideo-overlay? Simpel gezegd, is het tekstlink met logo zonder logo of een complete ful size banner die na een aantal seconden omhoog komt, zoals hieronder weergegeven. De advertentie is direct door te linken naar je website, online shop of speciale actiepagina.

In-Stream-advertentie

In-stream video advertentie: een video van 15 of 30 seconden wordt vertoond voordat de originele YouTube-video begint. In-stream video advertenties worden alleen getoond bij video’s van geselecteerde YouTube partners.

Companion banner

Naast adverteren in video’s met banners, tekstadvertenties of video’s kun je naast YouTube-video’s een companion (300×250) plaatsen. De combinatie van een in-video overlay advertentie met een companion banner is erg krachtig en heeft een hoge conversie rate.

Neem gerust contact met ons op als je een YouTube campagne wilt starten. Vragen?