YouTube: cijfers zeggen meer dan woorden

YouTube: cijfers zeggen meer dan woorden

Het is gek om te denken maar YouTube, mastodont van een bedrijf, werd pas opgericht in 2005. In die elf jaren sindsdien is het uitgegroeid tot niet enkel een begrip over de hele wereld: het is ook een onwaarschijnlijk effectief advertentiemiddel geworden. Wat het aan potentieel biedt is haast om van te duizelen. Hoezo vraagt u? We zetten de belangrijkste cijfers even op een rijtje. Vragen?

Volume, volume, volume

Het totale aantal actieve YouTube gebruikers is het miljard al een tijdje overstegen. Daarnaast is het aantal uur dat mensen naar video’s kijken, ook wel de weergavetijd genoemd, met 60% gestegen in het afgelopen jaar. Sinds maart 2014 is het aantal mensen dat elke dag naar video’s kijkt dan ook met 40% aangegroeid. Op mobiele apparaten bereikt de site dan weer meer volwassenen dan alle kabelnetwerken samen. Vragen?

Internationale ster

YouTube is actief in meer dan 70 landen en er kan in genavigeerd worden in 76 verschillende talen. Het is wereldwijd de tweede grootste zoekmachine ter wereld, na moederbedrijf Google, en de grootste videosite op de planeet. Vragen?

Mobiel

De cijfers die te maken hebben met mobiele apparaten zijn zo mogelijk nog indrukwekkender. Meer dan de helft van alle weergaven is afkomstig van mobiele apparaten. Let dus op adverteerders: zorg er zeker voor dat je gemaakte advertenties mobielvriendelijk zijn. Vragen?

Advertenties

Maar natuurlijk is wat jouw vooral interesseert hoe het zit met die advertentiemogelijkheden. Alle top 100 wereldwijde merken hebben het afgelopen jaar op de één of andere manier gebruik gemaakt van de advertentiemogelijkheden die de site in het aanbod heeft. 95% van alle adverteerders hebben campagnes gevoerd op diverse media (mobiel, tablets en computers). En misschien wel het meest interessant: de geschatte opbrengsten uit de advertenties zijn in het afgelopen jaar met 50% gestegen.
Twijfel dus niet en wordt ook deel van dit succesverhaal. Weet je niet exact hoe te beginnen aan adverteren? Geen nood, wij staan voor u klaar met raad en daad. Bekijk gerust onze cases. Wil je persoonlijk advies? Bel 0900 8028 of mail ons gerust. Vragen?