Klantenbinding op YouTube

Wat betekent engagement op YouTube?

Engagement is een veelbesproken onderwerp in de wereld van marketing. Het is onderhevig aan zeer veel discussie en meningsverschillen. Zowel academici als mensen uit de praktijk breken hun hoofd over de niet-eenduidige engagementtermen en -theorieën. Voor dagelijks gebruik kun je misschien maar het best teruggrijpen naar het aloude begrip ‘klantenbinding’. Vragen?

Hoe een merk zijn kijkers behoudt

Kijkers en engagement beginnen pas belangrijk te worden in fase twee van je marketingplan. Je hebt een merk opgebouwd met een aantal toffe video’s die goed bekeken zijn. Je mag dus vaststellen dat er een groep kijkers in het merk is geïnteresseerd. Goed gedaan! Nu komt echter de kwestie: hoe blijf ik mijn kijkers boeien met mijn merk? Je wilt immers niet opdringerig zijn en voortdurend naar hun aandacht blijven hengelen. Dat kan het bereikte resultaat immers heel makkelijk weer teniet doen. Vragen?

Een paar tips omtrent engagement op YouTube

Social Media spelen een grote rol in het behouden van je kijkers. Probeer erachter te komen op welke site ze zich bevinden en profiteer daarvan.
Bouw een mailinglist op om kijkers van gratis content te voorzien en post met de regelmaat van de klok waardevolle content. Zo bouw je een band met hen op.
Organiseer evenementen om je klanten van je product op de hoogte te houden. Een eenvoudige manier om een evenement te organiseren is een webinar. Maar zo nu en dan een fysieke locatie afhuren, zodat je je kijkers echt kunt ontmoeten, is heus nog niet uit de tijd.
Draag een heldere boodschap uit en bouw autoriteit op door bijvoorbeeld spreekbeurten op congressen te geven of te schrijven over wat je weet. Laat je kennis gelden, maar blijf geloofwaardig.Vragen?
Kijkers en engagement bij YouTube Marketing