Instream advertenties.

Instream advertenties. Best niet skippen.

Je kent het wel. Je hebt een toffe link toegestuurd gekregen van een ongetwijfeld hilarische YouTube video. Je neemt een snack erbij, installeert je voor het scherm en klikt op de blauwe letters. Maar niet zo snel! Voor je aan je video kan beginnen is daar weer een advertentie te bewonderen. Geef toe: ook u klikt waarschijnlijk op skip deze advertentie.
En toch is het een goed idee om te adverteren via datzelfde kanaal dat je waarschijnlijk vaker wel dan niet wegklikt. Waarom? Dat vertel ik je zo. Vragen?

Interessante cijfers

Wist u dat YouTube na Google de tweede grootste zoekmachine ter wereld is? Dat meer dan 1 miljard unieke bezoekers elke maand de site bezoeken? Dat YouTube meer volwassen personen bereikt dan eender welk ander kanaal? Dat is meer dan een wereld vol advertentiepotentieel. Het is een bodemloze put van mogelijkheden.
Bovendien heeft onderzoek uitgewezen dat een boodschap beter onthouden wordt door middel van een video dan door middel van een tekst. 95% van de consumenten is nog in staat te vertellen waar een video over ging tegenover slechts 10% bij een simpele tekst. Vragen?

Ok, hoe werkt het dan?

Het geniale aan deze instream advertenties is net dat het een bijzonder kostenefficiënte manier is om brand awareness te creëren bij het grote publiek. Als de kijker na enkele seconden beslist de advertentie niet uit te kijken en doorklikt kost het je geen cent. Betaling is zelfs enkel vereist als de klant minstens 30 seconden of de hele advertentie uitkijkt. Wie klikt op de advertentie komt terecht op een pagina naar keuze. Dit is dan ook een ongelofelijk krachtig middel om die broodnodige brand awareness te bekomen. In elk geval zullen de kijkers minstens 5 seconden advertentie gezien hebben en willen of niet: dat laat een indruk na.
Wil je dat je instream advertenties onskipbaar worden? Dat kan ook, maar let wel op: dit is niet zonder zijn valkuilen. Vragen?

Valkuilen: ervaring vereist

Wat zijn nu de exacte settings die je gebruiken moet? Hoeveel adverteren is te veel? Wat gaan we gebruiken als landingspagina? Zit er wel een goede call to action in verwerkt? Dit zijn allemaal vragen die een serieuze knauw kunnen geven aan de effectiviteit van je campagne. Twijfel dan ook niet en schakel professionele hulp in. Dat betaalt zichzelf in no time terug. Wil je persoonlijk advies? Bel of mail ons gerust. Vragen?

.