Trueview adverteren

Wat is Trueview adverteren?

Bij Trueview adverteren op YouTube betaal je als adverteerder alleen voor de keren dat je video daadwerkelijk bekeken wordt. Het begint met het uploaden van je video. Vervolgens vertel je aan Google wat je doelgroep is en bepaal je wat het maximum bedrag is dat je uit wilt geven. Dat hoeft niet hoog te zijn, want met Trueview adverteren op YouTube bereik je voor een paar euro al duizenden kijkers. Vragen?

Drie soorten Trueview

Er zijn drie manieren waarop je Trueview kunt inzetten:
1. In-Search is wanneer jouw video verschijnt in de zoekresultaten, samen met niet-commerciële video’s. Je kunt hierop sturen door zoektermen op te geven.
2. Bij In-Displayverschijnt een thumbnail van je video aan de rechterbovenzijde van het scherm wanneer aanverwante video’s worden afgespeeld. Je hoeft alleen te betalen als een kijker ervoor kiest jouw video te bekijken.
3. In-Stream betekent dat jouw commercial wordt afgespeeld voordat een gekozen filmpje begint. Kijkers kunnen na vijf seconden kiezen de commercial over te slaan en moeten minstens dertig seconden hebben gekeken, voordat jij ervoor moet betalen.
De moeilijkheid van Trueview

Het mooie van Trueview is dat je het zelf kunt toepassen. Je zoekt de benodigde tools van Google bij elkaar en begint te experimenteren. In het begin lijkt het simpel: je volgt de hierboven beschreven stappen en stippelt in een paar minuten een strategie uit. Maar wat als het resultaat uitblijft? YouTube mag immers miljarden kijkers hebben, de concurrentie van andere adverteerders is niet mals. Wil je echt scoren met Trueview, zul je het niveau van expert moeten bereiken. Hier gaat veel tijd en energie in zitten. Vragen?

Professionele hulp bij Trueview?

YouTube Marketing helpt je met Trueview adverteren op YouTube. Wij hebben de kennis en ervaring huis om snel en effectief de zoektermen te vinden die het beste bij uw boodschap passen. Samen met jou bekijken we wat de beste manier is om Trueview in te zetten: jij kent je product het best, wij kennen YouTube het best. Wil je persoonlijk advies? Bel of mail ons gerust. Bekijk onze Cases. Vragen?