YouTube filmpje laten maken. Waarom?

Weinig is mooier dan een goed vormgegeven video. Filmpjes prikkelen de visuele receptoren van de gemiddelde mens een stuk meer dan een simpele tekst zou kunnen doen. Het handige gevolg: ze worden ook een stuk beter onthouden. Geen wonder dus dat meer en meer bedrijven zich wenden tot een kanaal als YouTube voor hun advertentiecampagnes. Geen wonder dus dat video’s de ideale manier zijn om uw doelgroep te bereiken en te vergroten. Vragen?

Voordelen?

Werken met bewegend beeld heeft een duidelijke meerwaarde tegenover de aloude tekstuele informatie. Maar liefst 70% van de consumenten geeft aan liever een video te zien dan een tekst te lezen. Alsof dit nog niet indrukwekkend genoeg is: onderzoek heeft uitgewezen dat prospects 85% waarschijnlijker zijn te reageren op een call to action uit een filmpje dan op een call to action bestaande uit enkel tekst. Daarenboven blijven video’s in opkomst: meer en meer marketeers investeren in video. Wees dus de trend voor en zorg voor afwisseling in de kanalen waarmee u content levert. Vragen?

Wie niet goed zoekt… vindt ons toch!

Wat veel mensen niet lijken te beseffen is dat zoekmachines niet enkel zoeken op tekstuele informatie. Denk er maar eens over na: hoe vaak drukt u wel niet een zoekterm in op Google om als eerste resultaat een YouTube-video tegen te komen. Dat alleen al is een gegronde reden om te investeren in YouTube filmpjes te laten maken. Zo wordt je een stuk rapper opgepikt door de algoritmes dan via de aloude kanalen. Vragen?

Geen nood voor drempelvrees

Veel bedrijven begrijpen wel dat een filmpje goed is voor de marketing van een bedrijf. Jammer genoeg is de drempel om er daadwerkelijk eentje te maken nogal hoog. Oude vooroordelen steken dan ook al eens de kop op. “Kost dat niet geweldig veel?” “Is ons product wel geschikt voor een filmpje?”. Reken toch maar even na hoeveel tijd en geld er kruipt in het ontwikkelen van een goede folder en vraag jezelf even af: kost dat minder? Vragen?

Toon uw persoonlijkheid!

Een tekst is maar een tekst. Hoe wervend geschreven deze ook mag zijn het zal nooit het effect hebben van een goed gemaakte video. De ideale manier om uw persoonlijkheid en expertise over te brengen op uw prospects.
Twijfel dan ook niet. Wil je persoonlijk advies? Bel of mail ons gerust. Vragen?

Instream advertenties. Best niet skippen.

Je kent het wel. Je hebt een toffe link toegestuurd gekregen van een ongetwijfeld hilarische YouTube video. Je neemt een snack erbij, installeert je voor het scherm en klikt op de blauwe letters. Maar niet zo snel! Voor je aan je video kan beginnen is daar weer een advertentie te bewonderen. Geef toe: ook u klikt waarschijnlijk op skip deze advertentie.
En toch is het een goed idee om te adverteren via datzelfde kanaal dat je waarschijnlijk vaker wel dan niet wegklikt. Waarom? Dat vertel ik je zo.

Interessante cijfers

Wist u dat YouTube na Google de tweede grootste zoekmachine ter wereld is? Dat meer dan 1 miljard unieke bezoekers elke maand de site bezoeken? Dat YouTube meer volwassen personen bereikt dan eender welk ander kanaal? Dat is meer dan een wereld vol advertentiepotentieel. Het is een bodemloze put van mogelijkheden.
Bovendien heeft onderzoek uitgewezen dat een boodschap beter onthouden wordt door middel van een video dan door middel van een tekst. 95% van de consumenten is nog in staat te vertellen waar een video over ging tegenover slechts 10% bij een simpele tekst.

Ok, hoe werkt het dan?

Het geniale aan deze instream advertenties is net dat het een bijzonder kostenefficiënte manier is om brand awareness te creëren bij het grote publiek. Als de kijker na enkele seconden beslist de advertentie niet uit te kijken en doorklikt kost het je geen cent. Betaling is zelfs enkel vereist als de klant minstens 30 seconden of de hele advertentie uitkijkt. Wie klikt op de advertentie komt terecht op een pagina naar keuze. Dit is dan ook een ongelofelijk krachtig middel om die broodnodige brand awareness te bekomen. In elk geval zullen de kijkers minstens 5 seconden advertentie gezien hebben en willen of niet: dat laat een indruk na.
Wil je dat je instream advertenties onskipbaar worden? Dat kan ook, maar let wel op: dit is niet zonder zijn valkuilen.

Valkuilen: ervaring vereist

Wat zijn nu de exacte settings die je gebruiken moet? Hoeveel adverteren is te veel? Wat gaan we gebruiken als landingspagina? Zit er wel een goede call to action in verwerkt? Dit zijn allemaal vragen die een serieuze knauw kunnen geven aan de effectiviteit van je campagne. Twijfel dan ook niet en schakel professionele hulp in. Dat betaalt zichzelf in no time terug. Wil je persoonlijk advies?  mail ons gerust.

.